بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مزایای کود ارگانیک نسبت به شیمیایی

????مزایای کود ارگانیک بیش از هر کود دیگری می باشد. از آن جمله :
1⃣افزایش مواد ارگانیکی خاک و غنی کردن موجودات خاک از نظر تغذیه ای که در نتیجه کاهش فرسایش خاک را شاهد خواهیم بود. افزایش کیفیت مواد غذایی که با استفاده از کود اورگانیک که سالم تر بوده و مصرف کننده بیشتری دارند.
2⃣کود آلی (ارگانیک)، به کود هایی اطلاق میشوند که منشا طبیعی دارند و کودهای شیمیایی بر اساس نوع عنصر تقسیم بندی می کنند. به عنوان مثال کودهای ازتی، فسفری و پتاسیمی دارای یک یا دو عنصر هستند ولی اگر یک کودی همه عناصر را با هم داشته باشد اصطلاحاً کود کامل نامیده می شود. کودهای شیمیایی در کارخانجات کود سازی تهیه می شوند.
3⃣کود ارگانیک موجب تغذیه گیاه و هم تغذیه خاک میشود . ولی کود شیمیایی فقط برای تغذیه گیاه بوده و کاهش حاصلخیزی خاک را در پی دارد.
4⃣کود ارگانیک تمامی 12 عنصر مورد نیاز گیاه را فراهم نموده و در اختیار خاک قرار میدهد ولی کود شیمیایی تنها 3 عنصر NPK را تامین مینماید .
5⃣کود ارگانیک با آزاد سازی مواد معدنی به صورت تدریجی باعث افزایش جذب بهتر برای گیاه میشود ولی کود شیمیایی موجب تسریع آزادسازی مواد مغذی و در نتیجه کاهش دوره جذب عناصر مغذی برای گیاه میشود .
6⃣کود ارگانیک موجب افزایش فعالیت و تبادل کاتیونی و همچنین تثبیت فوق العاده عناصر مثبت درخاک میشود . ولی کود شمیایی مواد مغذی در فصول بارانی براحتی آب شویی میشوند .
7⃣کود ارگانیک باعث پیشگیری از بیماریها و آفات و کاهش شوری خاک میشود ولی کود شیمیایی افزایش سختی خاک و هدف آسانی برای بیماریها و حشرات زیانبار میباشد .
8⃣کود ارگانیک غیر سمی بوده و نیاز آنها به انرژی ( گاز کربنیک ) برای تولید کمتر است ولی کود شیمیایی باعث آلودگی آبهای زیر زمینی و از بین رفتن حشرات و حیوانات مفید می شود .
9⃣کود ارگانیک از مواد خام طبیعی ساخته شده است ولی در کود شیمیایی فرآیند تولید آن از بسیاری ازمنابع تجدید ناپذیر استفاده میشود . که موجب کاهش شدید فسفات میگردد.
????کود ارگانیک به ساختمان ماده آلی در خاک کمک میکند ولی کود شیمیایی با نسبت کم کربن به نیتروژن باعث کاهش مواد آلی خاک و در نتیجه کاهش حاصلخیزی خاک میشود .
1⃣1⃣کود ارگانیک دارای مواد طبیعی است که بطور منظم باعث افزایش عملکرد کیفی و کمی خاک می شود ولی کود شیمیایی با افزایش نیترات و نیتریت موجود در گیاه که پس از مدت زمان طولانی استفاده شده است باعث کاهش کیفیت محصول میشود .
2⃣1⃣کود ارگانیک زمانی که به درستی استفاده شود ، احتمال ریشه سوزی در گیاه بسیار کم میباشد ولی کود شیمیایی از نمک های معدنی حاصل میشود که در صورت مرغوب نمودن یا استفاده نادرست باعث از بین رفتن ریشه گیاه و همچنین میکرو ارگانیزم های خاک میشود .

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده