مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مهم‌ترین ترکیبات شیمیایی که برای ضد عفونی خاک بکا ر میروند

 
فرمالین ( Formalin ) : مصرف آن در اروپا و امریکا به حیث تاثیرات سرطان زایی ممنوع شده‌است و بعداز کاربرد آن نيز براي انجام سطح کاشت بايد دو تا سه هفته حوصله کرد .
کلروپيکرين ( Chloropicrin ) یا این که گاز اشک آور : براي کاربرد اين ماده پس از پاشيدن روي بستر بايد آن را محبوس کرد و سه روز نگه داشت و پس از سه روز , بايد روستا روز حوصله نمود تا خاک تهويه شود .
متيل برمايد ( Methyl bromide ) : ماده اي بي رایحه , بسيار گریزو فرار و براي آدم بسيار سمي است و خطر عقيم شدگي را بهمراه دارااست . اين ماده قارچ ورتيسيليوم را از بين نمي پیروزی . متیل برماید علاوه بر خطراتي که در به کارگیری دارااست به دليل تخريب لايه ازن از سال 2003 استعمال از آن در بسياري از مورد ها منسوخ شده‌است .
واپام ( Vapam ) یا این که متام سدیم ( Metam Sodium ) : براي به کارگیری از اين ماده روي خاک بايد غلطک زده شود و بعد از کاربرد سه عدد 4 هفته زمان اضطراری است تا بستر به طور کامل مهیا شود . تماس آن با پوست بشر نيز موجب ايجاد خارش مي نماید .
دازومت ( Dazomet ) : صورت گرانول سم متام سدیم است که بعداز استعمال بایستی مثل
متیل بروماید و واپام روی بستر با پلاستیک پوشش داده شود .
علاوه بر اینها , خيساندن ترکیب هاي خاک با قارچکش هايي مثل بنوميل ( Benomyl ) , ریدومیل ( Ridomil ) و کاپتان ( Captan ) , صرفا موجب در اختیار گرفتن بعضي از قارچ ها مي شود .
در عین اکنون ضدعفونی بستر های گلخانه راهیست برای به دست کم رساندن خسارات ناشی از آفات و دست اندرکاران بیماری زا البته احتمال بکارگیری نابجا و غیر اصولی سموم موجود هست . براین اساس میبایست مطلوب ترین و ایمن ترین روش را تعیین نمود تا علاوه بر ایمن بودن برای محیط زیست , تندرست کارکنان گلخانه را هم تامین نمود

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده