بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» خواص برنج سفید

مزایای برنج سفید

برنج سپید تحت عنوان یک کدام از وسیع ترین وعده های غذایی در کشور‌ایران است . نظیر هر ماده غذایی دیگری از چندین خاصیت شامل است که به تبع مصرف بیشتراز حد آن هم عارضه ها مختص خودش را در ادامه داراست . برنج سپید به عبارتی برنج سبوس دار یا این که قهوه ای است که طی چندین روند فراوری شده و جزء قیمت غذایی خویش را از دست می‌دهد . نهایتا به برنج سپید تبدیل می شود .

عامل این که برنج سپید نسبت به گونه های دیگر آن طرفدار بیش تری داراست پخت پرسرعت و سهل و هضم راحت خیس آن نسبت به دیگر غلات به ویژه برنج قهوه ای است . برای اطلاع از خاصیت برنج سپید می‌توانید مطالب را تا به پایان مطالعه فرمایید .

این ماده غذایی لبریز مصرف طبع سرد و کم آب دارااست . متخصصین به مخلوط آن با زعفران , زیره و یا این که هر ماده ای که طبع گرمتری دارااست پیشنهاد میکنند . این کار سبب تولید تعادل در تن می شود . شایسته ترین روش برای طبخ این ماده غذایی کته است . به این دلیل که آبکش کردن آن سبب ساز بیرون شدن ویتامین های محلول در آب آن مانند ویتامین B می شود . آبکش کردن برنج سپید منجر حیف کردن خواص آن می شود .

همینطور می شود به خواسته ارتقا بها غذایی برنج آن را به همراه حبوباتی مانند لوبیا , عدس , ماش , کشمش و … پخت کرد. خواص برنج سفید یکی از مهمترین موارد برای تشخیص مزایای آن است.

برنج سپید از آنجایی که کربوهیدرات فراوانی را در خویش داراست می‌تواند مرجع قابل قبولی برای تامین انرژی باشد . آیتم قابل قبولی برای کسانی است که کار فکری و خیالی متعددی درطول روز دارا‌هستند . برنج سپید به طور کلی از ادغام کربوهیدرات ( نشاسته ) , پروتئین , چربی , مواد معدنی و ویتامین های A , B , D و E درست شده شده‌است .

اشاره به تعدادی از خواص برنج سفید

  1. پیشگیری از سرطان : با توجه به وجود فیبر فراوان در برنج، این ماده می تواند از رشد سلول های سرطانی در بدن جلوگیری کند. علاوه بر فیبر، آنتی اکسیدان هایی مثل ویتامین C و A می‌توانند به پاکسازی بدن از رادیکال های آزاد کمک کنند. (رادیکال های آزاد منجر به جهش سلول های سالم به سلول های سرطانی می‌شوند). در نتیجه برای پیشگیری از سرطان روده و به طور کلی برای دستگاه گوارش بدن مفید است.
  2. کمک به سلامت پوست و مو : برنج سفید می‌تواند به شفافیت و کاهش چین و چروک پوست کمک کند. به کمک ماسک های مختلفی که از این ماده به دست می آید می توان از آن برای پاکسازی و جوانسازی پوست بهره برد. همچنین برای از بین بردن جوش های سر سیاه استفاده می‌شود. از طریق مواد معدنی و اسید های آمینه موجود در آن می توان در ترمیم موهای آسیب دیده و صاف و درخشان تراستفاده کرد.
  3. رفع یبوست : می‌دانیم که فیبر نقش موثری در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و روده ها دارد در نتیجه برنج سفید که سرشار از فیبر است می‌تواند گزینه مناسبی برای رفع بیماری های گوارشی مانند یبوست باشد و به تنظیم حرکات روده کمک می‌کند.
  4. انرژی زا برای بدنسازی  : کربوهیدرات موجود در برنج سفید می تواند انرژی از دست رفته ناشی از فعالیت های بدنی و فکری و ذهنی را جبران کند. می توان به منزله ی سوخت برای بدن در نظر گرفنه شود.
منبع: شمال رایس

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده