بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» شکرک زدن عسل ( رس زدن )

 

شكرك زدن عسل خیر فقط دليل بر تقلبي بودن نيست بلكه بر عكس معرف آن است كه عسل كاملاً سلامت بوده و بوسیله زنبورعسل ایجاد شده‌است و اين مغایر تصور خطا در ايران است كه عسل شكرك زده را تقلبي مي دانند .

آنچه كه در اصطلاح ( شكرك زدن ) مي گويند و به خاطر وجود كلمه شكر در ذهن تقلبي بودن عسل را تداعي مي كند , چيزي جز پديده تبلور ( بلور شدن , رُس بستن و كريستاليزاسيون ) نيست . ولی اصطلاح ( شکرک زدن ( برای این روند ارگانیک عسل علمی نیست و می بایست از اصطلاح رس بستن ( رس زدن ) به کار گیری کنیم .

زنبور عسل نوعي از آنزيم دياستاز به اسم انورتاز را نيز به شهد طولانی تر مي كند كه اين آنزيم به همراه مواد قندي و نشاسته اي كه چهار پنجم وزن شهد را تشكيل مي دهند استدلال اصلي متبلور شدن عسل به شمار مي فرایند و سرعت شكرك زدن مستقيماً به نسبت كربوهيدرات ها يعني نسبت فروکتوز و گلوکوز متعلق مي باشد و نسبت آن مستقيماً به جور گل و پوشش گياهي و فصل برداشت عسل در حوزه‌ داراست يعني متبلور شدن عسل بسته به مدل گل نيز مختلف است . به صورت نمونه عسل های پنبه , کلزا , خارشتر , عشقه و آفتاب گردان از جمله عسل هایی می‌باشند که سرعت بالا رُس میزنند و طی یک مدت کمتر از یک ماه بلوری و جامد میشوند در حالی که عسل های اقاقیا , قنقال و کنار مقطع زمان بیشتری ارتفاع میکشد تا این پروسه بلوری شدن در آنان آغاز شود . يكي ديگر از دست اندرکاران رس زدن عسل , وجود هسته مركزي براي تشكيل بلور است , در واقع وجود بلور هاي ريز گلوکوز یا این که دانه گرده و یا این که ذرات آویزان دیگر مي تواند تحت عنوان كانوني براي آغاز کریستالیزاسیون باشد .

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده