مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» در باب خاک خوبتر است بدانیم . . .

 



✅سرد بودن خاک : در‌این‌صورت‌ پتاسیم مو جود در خاک جذب ریشه نمی شود .



✅غرقابی بودن خاک : آهن , مس و کلسیم در خاک غرقابی جذب نمی‌شوند . برای مثال آب پاشی پشت سرهم در خاک , حالت احیاء و اکسیداسیون در خاک را فعال نموده و عناصری مانند آهن و منگنز به خاطر اکسیده شدن غیر قابل جذب میگردند .



✅ اسیدیته ( pH ) نا مناسب : در خاکهای خیلی اسیدی , منگنز و روی و در خاکهای قلیایی آهن , منیزیم و بُر جذب نمی‌شود .





✅ اثر متقابل و منفی موادسازنده نسبت به یکدیگر : در‌این‌صورت حضور یک عنصر سبب عدم جذب عنصر دیگر می شود . مثلاً حضور پتاسیم بیشتراز حد منجر فقدان منیزیم می شود و یا این که حضور بیش تر از حد ازت سبب ساز رویش سبزینه ای گیاه شده و تعادل مصرف بعضی موادسازنده ما یحتاج در گیاه را به نیز می‌زند .



✅ شستشوی خاک بویژه در خاکهای سبک که منجر فقدان موادسازنده محلول در خاک نظیر ازت و منیزیم میشود . در حالت اسیدی خاک , این حلالیت برای آهن و کلسیم پیدایش کرده و شسته می گردند و در وضعیت قلیایی شستشوی پتاسیم حادثه می افتد .



✅ با فشرده شدن خاک و عدم تبادلات گازی در خاک , گاز دی اکسید کربن محبوس شده و با کربناتهای خاک تشکیل بی کربنات داده و رسوب کلسیم می دهد و حالت قلیایی تولید شده در خاک , سبب به نبود بعضا موادتشکیل دهنده میشود .



✅ مصرف کود حیوانی نپوسیده در صدر منجر میشود تا ازت جان دار در خاک صرف پوسیدن کود شده و در فیض گیاه با فقدان ازت مواجه شود و از طرفی با مصرف کود حیوانی , میزان برخی از عنصرها , در خاک چند برابر ارتقا یافته و سبب ساز به فقدان جذب دیگر عنصرها جان دار در خاک میشود .


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده