بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» حل اختلال خاک های قلیایی کشور‌ایران

 
آهن و فسفر از موادسازنده مضاعف لازم برای رویش گیاهان است . آهن در سیستم تنفسی و زنجیره انتقال الکترون و فسفر در سیستم مقاومتی گیاهان نقش مهمی دارا‌هستند . بطوری که فقدان هر کدام از این موادتشکیل دهنده سبب ساز کاهش شدید در پرورش و تلاش گیاهان میشوند . این عنصرها در خاک های اسیدی مضاعف و قابل جذب می‌باشند .

متاسفانه اکثری از خاک های کشور‌ایران قلیایی می‌باشند که‌این باعث عدم دسترسی گیاهان به موادسازنده دوچندان اضطراری مثل آهن , فسفر و روی می‌گردد . در سود با کاهش تلاش گیاهان علی الخصوص غلات بر اثر تنش غیرزنده ( فقدان موادسازنده غذایی حتمی ) همراه خوا‌هیم بود .
در خاک های کشور‌ایران فقدان موادسازنده واجب مطرح نیست چون این موادسازنده در خاک می باشند و چه بسا به میزان دوچندان البته به جهت pH بالای خاک منجر غیر قابل جذب بودن آن‌ها می شود .
برای تصحیح و بهبود خاک های آهکی یا این که قلیایی روش متعددی نیست . یکی‌از این روش های حساس و پر کاربرد به کارگیری از گوگرد و هيوميك اسيد میباشد همچنين باکتری های مال تیوباسیلوس توانايي اکسیداسیون گوگرد دارا‌هستند که‌این فعالیت منجر تغییر تحول pH خاک و اسیدی شدن آن شده که منجر قابل جذب شدن عنصرها آهن , روی و فسفر بوسیله گیاهان و پیشرفت در عملکرد و رویش آنان می شود .

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده